Zoeken Annuleren
Ouderportaal

Koningsspelen

Leuk artikel op de website “allesoversport.nl” waarom scholen meedoen met de koningsspelen. Een onderdeel van het artikel is een interview over het waarom de Lea Dasbergschool meedoet en waarom wij bewegen belangrijk vinden.

Bewegend leren: 'Het is leuk, maar ik geef niet zoveel gas'

Maandag 25 januari 2016 is er een filmpje op Omroep Gelderland uitgezonden over Bewegend Leren op de Lea Dasbergschool.

Bewegend leren is beter presteren

Een lopend kringgesprek, een taal estafette op het schoolplein, bureaufietsen en een swopper. Op de Lea Dasbergschool in Arnhem experimenteren groepsleerkracht Niels Holleboom en vakleerkracht Joris te Molder met bewegend leren. Voor Kenniscentrum Sport een interessant initiatief, want ook in het onderwijs spelen de risico's van langdurig zitten. De website 'Alles over sport'heeft er een artikel over geschreven.

Radio- en TV- Gelderland in de klas

25 januari is zowel Radio- als TV-Gelderland in onze klas geweest. Zij wilden een reportage maken over 'bewegen en leren'. Het was een hele beleving, want de radio reportage werd live opgenomen en de TV wilde allerlei stukjes zien. De leerlingen vonden het erg leuk om meegemaakt te hebben en een leuke ervaring.